Presentatie marketingcampagne ViaViela

  • 1/1

Naar aanleiding van de nieuwe communicatiestrategie van ViaViela, heeft Grafisch Ontwerpbureau Storm op basis van een open brainstormsessie en in samenwerking met diverse gespecialiseerde toeleveranciers een voorstel voor de marketingcampagne uitgewerkt. Het voorstel is vooral gebaseerd op het genereren van (free) publicity.

De campagne bestond uit de volgende onderdelen:

- taartactie; ter gelegenheid van de oprichting van de foundation kregen alle gastouders van ViaViela een kaart waarmee ze een gratis taart konden ophalen.
- Ondersteuning lokale sportverenigingen
- Sponsoren nationaal schaatsteam en het geven van schaatsclinics

Het communicatie en PR-bureau 'De Wolven' uit Amsterdam zou hierbij een belangrijke bijdrage leveren om het maximale rendement uit de publiciteit te halen.

Daarnaast heeft het bureau zich gefocust op het visualiseren van een deel van het concept van Triple Double Sportmarketing: het sponsoren van de voormalige DSB-schaatsploeg.

opdrachtgever:
ViaViela - het gastouderbureau, Lieshout
concept taartactie:
Mark van den Eijnden en Eddy van Dijk, Grafisch Ontwerpbureau Storm, Someren
concept sponsoring schaatsploeg:
Bob van Oosterhout, Triple Double Sportmarketing, Deurne
publiciteit:
De Wolven - Communicatie en PR, Amsterdam


Aanverwante links:
_________________________________________________________________________________________________
> Triple Double - Sportmarketing
> De Wolven - Communicatie en PR


Aanverwante termen:
_________________________________________________________________________________________________
ViaViela | Foundation | Brainstorm marketingcampagne 2009-2010 | Mark van den Eijnden | Eddy van Dijk | Triple Double Sportmarketing | De Wolven - Communicatie en PR